Naszym celem jest nauczyć słuchaczy swobodnie mówić i rozumieć w języku obcym. Tak przecież najczęściej się komunikujemy. Stosujemy metodę komunikatywną, która pomaga przełamać barierę językową i nauczyć się swobodnie funkcjonować w środowisku obcojęzycznym - na polu zawodowym, towarzyskim czy turystycznym. Zajęcia prowadzimy tak, by słuchacz czuł się komfortowo i bezpiecznie, gdyż nauka przynosi najlepsze rezultaty właśnie wtedy, gdy jesteśmy zrelaksowani i dobrze się czujemy.
Zależy nam na tym, by słuchacze czuli się u nas jak w domu, dlatego też bardzo dbamy o wystrój naszych wnętrz. Zajęcia prowadzimy w 26 własnych salach lekcyjnych w zabytkowej kamienicy w centrum Poznania. Każda z sal ma odrębny, indywidualny charakter, który podkreślają wyjątkowe mozaiki na ścianach i dopasowane do nich wzory zasłon. Sale wyposażone są w sprzęt multimedialny, lektorzy korzystają podczas zajęć również z laptopów i Internetu. Na terenie szkoły jest bezpłatne WiFi dla słuchaczy.
Od początku istnienia szkoły dużą wagę przywiązujemy do liczby słuchaczy w grupie. Ma ona bowiem znaczący wpływ na to, czy nauka będzie skuteczna. Nasze grupy są małe, liczą najczęściej 5-7 osób. Maksymalna liczba słuchaczy na zajęciach to 10 i bardzo pilnujemy, by nie została ona przekroczona, gdy ktoś chce do grupy dołączyć lub przyjść do niej jednorazowo w ramach odrabiania nieobecności.
Zapewniamy naukę na ponad dziesięciu poziomach zaawansowania (od zupełnie początkującego A1 do zaawansowanego C2). Początkowy etap nauczania obejmuje słownictwo z życia codziennego, przygotowując słuchaczy do porozumiewania się w danym języku obcym w standardowych sytuacjach życia codziennego (np. udzielanie informacji o sobie, robienie zakupów, pytanie o drogę, zdobywanie informacji na dworcu i w hotelu).
Na kolejnych, wyższych poziomach słuchacze systematyzują i rozszerzają poznany wcześniej materiał gramatyczny, wzbogacają słownictwo i doskonalą umiejętność swobodnego i płynnego wypowiadania się w języku obcym. Na kursach języka w środowisku pracy ćwiczą dodatkowo komunikację w firmie i poznają słownictwo przydatne w życiu zawodowym, np. podczas rozmowy o pracę, negocjacji, prezentacji, czy prowadzenia spotkań.