KONTAKT - Poznań, Plac Bernardyński 1A/1

Instrukcja dla słuchaczy rozpoczynających zdalne zajęcia

Podczas zajęć zdalnych nasi lektorzy będą używali platformy zoom.us
Instrukcja korzystania z tego programu autorstwa naszej lektorki Asi Jakubowskiej znajdziecie TUTAJ.

Część z Państwa zapewne kojarzy tę aplikację. Osoby, które nie miały z nią wcześniej styczności, pragniemy uspokoić i zapewnić, że zdecydowaliśmy się na korzystanie z tego konkretnego narzędzia z wielu powodów. Między innymi z uwagi na jego intuicyjność oraz zaawansowane możliwości pracy grupowej. Programu tego nie muszą Państwo instalować, ani zakładać żadnego nowego konta - umożliwia on podejście do zajęć bez jakiegokolwiek logowania.

W celu zdalnej nauki potrzebują Państwo komputera z kamerką i mikrofonem lub telefonu komórkowego (typu smartphone) oraz dostępu do Internetu.

Najpóźniej 24h przed planowanymi zajęciami otrzymają Państwo mail od swojego lektora, w którym znajdą Państwo link oraz numer ID (identyfikator) swojego spotkania. Mail ten będzie prezentował się następująco:

W treści takiej wiadomości Lektor poprosi Państwa również o potwierdzenie jej otrzymania - prosimy o odpisanie na nią (wystarczy krótka informacja: „otrzymałem wiadomość”). Jeśli nie będzie ona widoczna dla Państwa w skrzynce odbiorczej, prosimy też o sprawdzenie pozostałych folderów, np. spam, inne, społeczności itp.

Wiadomość ta zawiera link oraz meeting ID (numer identyfikacyjny spotkania), których będą Państwo używać, aby dołączyć do spotkania.

Korzystając z komputera są dwie możliwości dołączenia do spotkania:

1.     Z przeglądarki internetowej (najlepiej aktualny gogle chrome)

2.     Z dedykowanej aplikacji zoom możliwej do pobrania podczas dołączania do spotkania.

Ad1. W przypadku używania komputera, bez dodatkowej aplikacji i bez logowania:

Po kliknięciu w link z maila otworzy się Państwu okno w domyślnej przeglądarce wyglądające następująco, należy kliknąć w następujący przycisk „join from your browser”:

Następnie aplikacja zapyta czy zgadzamy się na warunki portalu i politykę prywatności, proszę kliknąć niebieski przycisk „I Agree”.

W tym momencie prawdopodobnie wyświetli się Państwu informacja o tym, że spotkanie się jeszcze nie rozpoczęło („The meeting has not started”)  i strona będzie odświeżać się co 5 sekund, sama przeniesie Państwa do zajęć po ich rozpoczęciu.

Jeśli natomiast spotkanie już się zaczęło lub o odpowiedniej godzinie zostaną Państwo przekierowani do kolejnego okna, gdzie należy wpisać imię (prosimy, aby dla sprawniejszej organizacji, każdy posługiwał się swoim imieniem i pierwszą literą nazwiska”),

należy zezwolić programowi do używania audio, a przeglądarce do używania video:

W tym momencie znajdują się już Państwo w oknie spotkania i mogą zmieniać ustawienia za pomocą widocznego na dole czarnego paska. Klikając na mikrofon mogą Państwo wyciszyć swój mikrofon, klikając ponownie uruchomić go. Po kliknięciu na kamerę można wyłączyć i włączyć swoją kamerę:

Widok pozostałych osób z grupy, również można ustawić w prawym górnym rogu, jako galery view (widoczne wszystkie osoby jednocześnie):

 lub speaker view (widoczna osoba, która aktualnie ma głos)

W oknie speaker view możliwe jest przypięcie na pełen ekran jednej osoby na stałę (w Państwa przypadku np. Lektora). Należy najechać na daną osobę w okienu, kliknąć na trzy kropki obok przycisku mute (wycisz) i wybrać opcję „Pin Video” (przypnij wideo). Tak samo można odpiąć to wideo i powrócić do widoku aktualnie mówiącej osoby, klikając przty tym „unpin video”.

Podczas zajęć mogą Państwo wykorzystywać reakcje czy korzystać z chatu. Zachęcamy do samodzielnego próbowania danych funkcji, nie jest to jednak konieczne i można brać udział w zajęciach bez tych dodatkowych opcji. Każdy Lektor przeszedł szkolenie i będzie w stanie pomóc Państwu rozwiać wątpliwości pojawiające się podczas zajęć.

Ad2. W przypadku używania komputera za pomocą dedykowanej aplikacji zoom

Proces przebiega podobnie do opisanego w Ad1. Jednak na samym początku trzeba wybrać przycisk „download & run Zoom” i przejść przez standardową procedurę instalacji aplikacji Zoom.

Korzystanie na smartphone, bez logowania:

Proszę pobrać aplikację ZOOM Cloud Meetings z dedykowanego na Państwa telefon sklepu, np. sklep play lub app store.

Następnie uruchomić aplikację i kliknąć „Join a Meeting”:

Oraz wpisać Meeting ID (z maila otrzymanego od lektora) jak i swoje imię i pierwszą literę nazwiska:

Następnie aplikacja zapyta czy zgadzamy się na warunki portalu i politykę prywatności, proszę kliknąć niebieski przycisk „I Agree”.

Kolejnym krokiem jest zezwolenie aplikacji na używanie mikrofonu oraz dołączenie do zajęć z kamerą oraz zezwolenie aplikacji na używanie kamery. Oczywiście należy wyrazić zgodę klikając „ok.”:

Następnie znajdują się już Państwo na zajęciach. Jeśli jednak nie rozpoczęły się jeszcze, proszę poczekać na odpowiednią godzinę.

Powyższe instrukcje przedstawiają możliwość wzięcia udziału w zajęciach online bez logowania. Oczywiście mogą Państwo założyć sobie konto jak i zalogować się za pomocą konta Google, umożliwi to Państwu korzystanie z większej ilości funkcji w aplikacji w telefonie jak i aplikacji komputerowej. Nie ma jednak różnicy w ilości funkcji podczas samych zajęć. Polecamy aplikację komputerową, która jest bardzo przejrzysta i prosta w obsłudze. Mogą ją Państwo pobrać ze strony: https://zoom.us/download .

Prosimy, aby spróbowali Państwo wykonać powyższe kroki odpowiednio wcześnie przed zajęciami, szczególnie podczas pierwszego podejścia. Unikniemy w ten sposób opóźnienia w zajęciach. Zapewniamy, że obsługa wybranego przez nas programu nie sprawi Państwu większych trudności i po pierwszym spotkaniu będą Państwo już biegli w jego obsłudze. W przypadku problemów technicznych jesteśmy dla Państwa dostępni pod adresem mailowym: kontakt@cjo.pl oraz numerem telefonu: 662958514 oraz 692562668 oraz na Facebooku.

TAGI:

nowości

ZAŁĄCZNIKI:

uczymy od 2000 roku
małe grupy
dopasowany poziom
bezpłatny test i rozmowa
centrum egzaminacyjne
26 własnych sal
centrum Poznania
rowerem na kurs